“Ik krijg alle ruimte om te groeien en mijn ambities waar te maken”

Deze hoofdrubriek bevat 6 rubrieken:

Weblog

Psychiaters, justitieel verpleegkundigen, gz-psychologen, sociotherapeuten: op de verschillende locaties van de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) is veel vraag naar zorgmedewerkers. Sina Saber, adviseur inkoop, coördineert en begeleidt de aanbestedingstrajecten die bij de inhuur van deze mensen komen kijken. “Van meervoudige aanbestedingen tot één op één gunnen: mijn baan is heel divers.”

“Het Inkoopuitvoeringscentrum werkt met drie productgroepen: facilitair, ICT en personeel. Hiervoor richtte ik me op ICT, waarbij je moet denken aan telefoons en tablets voor de inrichtingen en kantoren van DJI. Het leuke van mijn huidige productgroep personeel is dat ik met mensen te maken heb. In plaats van het inkopen van toetsenborden, heb ik nu direct contact met bijvoorbeeld een psychiater. Ik leg namelijk het contact en bemiddel voor de klant.”

Wat heeft de klant precies nodig?

“Mijn werk is ontzettend divers. Bijna dagelijks komen er via het systeem TOPdesk aanvragen binnen voor de inhuur van personeel. Ik begin dan met het analyseren van de vraag. Wat heeft de klant, bijvoorbeeld een vestigingsdirecteur van een penitentiaire inrichting, precies nodig? Heeft hij of zij al een kandidaat op het oog? Gaat het om één medewerker of zijn er twaalf verpleegkundigen nodig? Op basis hiervan zet ik de juiste procedure in gang. Gaat het om een opdrachtwaarde onder de € 33.000? Dan kun je één op één gunnen. Anders wordt het, volgens de Aanbestedingswet, een meervoudige aanbesteding. In dat geval selecteer ik leveranciers en vraag ik offertes op die ik afstem met de klant.”

Nauw contact met klanten, leveranciers en collega’s

“Gaat de penitentiaire inrichting met de betreffende medewerker of leverancier in zee? Dan stel ik het contract op – rechtmatig en doelmatig – en laat deze ondertekenen. Ik vind het elke keer weer mooi als de klant geholpen is en blij is met het resultaat. Het geeft me veel voldoening daaraan bij te dragen. Op die manier borg ik mede de continuïteit van het primaire proces van DJI. Schakelen met de klant, onderhandelen met leveranciers en nauw samenwerken met mijn collega’s van het Inkoopuitvoeringscentrum en op de locaties: het onderhouden van al die verschillende contacten maakt mijn werk extra leuk.”

Volop kansen om te groeien

“Soms werk ik vanuit huis. In overleg is dat altijd mogelijk. En ook flexibele werktijden zijn bespreekbaar. Verder krijg ik bij DJI alle ruimte om mijn ambities waar te maken. Ik ben iemand die focust op zelfontwikkeling en doorgroeien. Zo heb ik de opleiding NEVI 1 afgerond en ben ik nu bezig met NEVI 2. De ruime opleidingsmogelijkheden bieden me de kans om door te groeien naar de functie van senior adviseur inkoop en op den duur misschien wel adviseur Europees aanbesteden. Maar DJI biedt ook veel horizontale groeimogelijkheden. Je hoeft natuurlijk niet altijd hogerop. We krijgen de gelegenheid om eens bij andere afdelingen mee te draaien en te proeven van andere vakgebieden. Er zijn hier voor mij nog uitdagingen genoeg.”

Interesse in werken bij het Inkoop Uitvoerings Centrum (IUC)?

Klinkt Sina’s verhaal als iets voor jou? Bekijk de openstaande vacatures van het IUC hier of neem contact op met de recruiter van het IUC:

Milou Verhoeks
M: 06-39.45.26.67
E: m.verhoeks@dji.minjus.nl

Wij kijken er naar uit om van je te horen!

Heb je verder nog vragen?