“Innovatie door technologische ontwikkelingen? Bij DJI lopen we voorop”

Deze hoofdrubriek bevat 6 rubrieken:

Weblog

“De drive om continu te verbeteren, die trok me aan bij het Shared Service Center Dienst Justitiële Inrichtingen (SSC DJI).” In 2017 startte Pascal hier als teamleider Crediteuren, vorig jaar werd ook het inkoopgedeelte toegevoegd aan zijn team. “En die drive werd al snel bewezen. Doordat we als een van de eersten binnen de overheid aan de slag gingen met robotic process automation. Dat is echt gaaf!”

“Ons team is onderdeel van het Financieel Dienstencentrum, en is verantwoordelijk voor het hele proces van bestellen tot aan betalen. Onze klanten zijn de Dienst Justitiële Inrichtingen, de Immigratie- en Naturalisatiedienst, het Nederlands Forensisch Instituut en Justis. Heeft een penitentiaire inrichting (PI) bijvoorbeeld nieuwe tv’s nodig? Dan vraagt een medewerker in de PI deze aan. De inkoper vraagt vervolgens een offerte op bij de leverancier en legt die voor aan de budgethouder. Zodra de tv’s worden geleverd in de PI meldt de ontvanger dit. Vervolgens boekt de crediteurenmedewerker de factuur en biedt hij of zij deze ter betaling aan bij de bank.”

Processen van topkwaliteit

“Dit proces moet zo soepel mogelijk verlopen, zodat onder andere de PI-medewerkers zich kunnen focussen op hun corebusiness. Gaat er wat mis in dit proces? Wordt een ontvangst bijvoorbeeld niet tijdig geboekt? Of matcht een prijs niet met wat in de offerte stond? Dan lost ons team dit op. Zelf ben ik verantwoordelijk voor alle operationele zaken en dat alle klantafspraken worden nagekomen. Daarnaast werk ik continu aan improvement: hoe verhogen we de first time right? En hoe kunnen we technologie inzetten om het werk interessanter te maken voor collega’s? Dit kan bijvoorbeeld door repeterende werkzaamheden te automatiseren met een robot. Op die manier kunnen onze collega’s zich focussen op de taken die waarde toevoegen voor onze klanten.”

Kansen door robotisering

“Op dit moment implementeren we een bot in ons systeem, waardoor je in plaats van twintig, nu twaalf minuten bezig bent met het boeken van een factuur. Zulke ontwikkelingen vind ik heel leuk! Je krijgt als medewerker bij het SSC DJI écht de ruimte om initiatief te nemen. Heb je een goed idee? Dan gaan we ervoor. We zijn een bevlogen organisatie en vooruitstrevend op technologisch gebied. Alles is mogelijk. Zeker op het gebied van robotisering liggen veel kansen. Zie je dat een activiteit repetitief is en we dit anders kunnen inregelen? Dan kun je dit uitwerken met een team van specialisten.”

Ambitieuze doelen

“Het Financieel Dienstencentrum is ambitieus. We hebben strategische doelstellingen opgesteld en gaan voor operational en customer excellence. We willen efficiëntere processen en de kwaliteit en first time right verhogen. Continu vooruit en verbeteren. Dit is zo bij Purchase to Pay, maar ook bij andere teams zoals Record to Report. Zij zorgen voor het proces van registratie tot verantwoording. Voor goede rapportages en grootboekbeheer. Samen voegen we écht waarde toe voor de klant.”

Interesse in werken bij het Financieel Dienstencentrum?

Wil je net als Pascal meebouwen aan processen van topkwaliteit? Als spin in het web verbind je, in bijvoorbeeld de rol adviseur record 2 report, de klant met de juiste specialisten. Andere pluspunten? Je kunt je werktijden indelen zoals je zelf wilt en ontvangt een individueel keuzebudget, dat je kunt inzetten naar jouw behoefte. Bijvoorbeeld voor extra vakantiedagen of om een nieuwe fiets te kopen.
Bekijk de openstaande vacatures van het FDC hier of neem contact op met de recruiter van het SSC:

Sandy van Kints
M: 06 27 40 88 88
E: s.v.kints@dji.minjus.nl

Wij kijken er naar uit om van je te horen!

Heb je verder nog vragen?